Tuesday, September 4, 2012

Day 1: Nara koen & Todaiji

Sambung kembali cerita. Hari pertama holiday kami ke Nara koen dan Todaiji (Tempat yg sama sebenarnya...). Parking kat tempat nie tak susah nak dicari. FnF dapat tempat parking yg murah... sekali masuk 1000yen.

Di tempat masuk ke Nara koen ade tempat menunggu untuk menaiki kendaraan ini ... macam beca tp org yg bawa...


Masuk je ke Nara koen, kelihatan banyak rusa yg jinak2 belaka ...




Nie kedai untuk beli chika senbei (biskut rusa)... makanan untuk rusa... 


kedainya takde pun rusa yg kacau tp bila pelanggan beli terus je kena serbu...


Siap sondol2 lak tu... haishhh


Ha bila start nak bagi makanan, berkumpul la rusa2 nie. Tak tau org yg bagi makanan tu nak buat rusa panggang klu dapat sekor... :P


Berjalan sedikit ke depan jumpa la pintu ke Todaiji... 


Di perkarangan Todaiji, bebudak bertiga nie berkejaran... Nie dia aksi ultraman... Ilmi di tgh, adik di kanan dan izzul (anak kawan) di kiri... Yahhhhh Fireeeee 


Lagi aksi anak3x... seronok sgt Ilmi dan Rayyan dapat jumpa Izzul


peace...

Todaiji dari luar...


Masuk je kene bayar... FnF amek gambo dari luar je



Kat luar Todaiji. Berehat makan kakiguri (ABC jepun). Tak se best ABC Malaysia... Hanya perisa dan ice aje...


Ilmi tgh makan cepat2... takut rusa kejar dia nak makan kakiguri...


Pandangan dari sisi pintu...


Kat sini ade perbagai kedai yg boleh beli cendera mata... Boleh beli baju, makanan, pedang ... Kami cuma beli biskut n kuih untuk mereka yg masih ade di Chiba...


15 comments:

  1. salam aidilfitri Fnf. jinaknya tgk rusa2 tu. takut gak ye kena sondol dgn anteater dia tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... dia sondol ngn hidung... kalo tanduk sy pun takut ;)

      Delete
  2. Eii.. seronoknya tempat ni. Saya ni pencinta haiwan tau. Kalo saya pegi sini mesti lama saya dok kat situ semata-mata nak tengok je rusa tu. Tapi kat jepun ni... bukan orgnya aje yang disiplin ye? Rusa pun disiplin. Tak serang pun kedai biskut tu.

    Makan kaki ke? Heheheh. Kakiguri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ye ke, kami lak terasa nk picnic lama2 kat situ sambil panggang daging rusa...hehe

      Delete
  3. Salam kak, bestnya koen ada rusa klu kat sini byk merpatii :D amboiiiii harus bwk balik sekor rusa tu klu da terbyg byg nk dipanggang ehehe... Juadah istimewatuuu ssh nk dpt :D kita klu tgk jauh2 rusa ni ok lg klu dah thp sondol2 mmg kita lari lerr :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula2 anak2 mmg excited la nk pegang rusa... last2 depa ketuk2 je rusa2 tu sbb nakal sgt... suka ikut org...

      Delete
  4. bestnya...!!!!raya 2 dapat melangcong...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm...nk jumpa sedara mara jauh sgt di msia...

      Delete
  5. Rusa tu x jual ke.. Sedap tu kalau panggang

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha... tak jual... mmg lepas bebas dalam taman. kalau kat msia ada taman rusa yang lepas bebas macam ni kompem hilang rusa2 tu kena curi kan.

      Delete
  6. nanti weols ada trip gi osaka ngan kyoto gak but time fuyu nnt la
    nara ni x sure sempat terjah ker x
    lama gak ai x hapdet belog sbb blk cuti2 mesia
    omedetou nak dpt akachan...ai loikeeee

    ReplyDelete
  7. tak suka! haha.. kejadian kat nara la ni, menyesal beli senbei tu terus kene serbu, lari mcm apa sebb takut shika tu kejar. haha.. terus baling jauh2 senbei tu. :D

    ReplyDelete
  8. Tempat rusa ni lebih cantik & bersih kalu nak dibandingkan dgn Deerland kat Pahang tu...

    ReplyDelete
  9. fidza..congrats babe.made in japan tu :)
    kami tak tahula sempat tak nak pi osaka dan kwsn sekita sana tu..mmg teringin nak pi tapi jauhnya mmg tak larat kot..takpe,tengok gambar dri sini pun ok kot..cantik2 gambar!..;))

    ReplyDelete
  10. cm kenal jerk budak izzul tu?..anak en.fairuz bin amir fuad kan?betul tak..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...